A1 — ÚPLNÍ ZAČÁTEČNÍCI
- Základní učebnice: Aula Internacional Plus 1
- Rozdělení kurzu:
- A1-I (lekce 0-4)
- A1-II (lekce 5-9)
Profil studenta:
- Kurz A1-I je určen pro úplné začátečníky, kteří se španělštinu ještě nikdy neučili.
- Kurz A1-II je určen pro začátečníky, kteří se španělštinu učili alespoň 1 semestr. Po jeho absolvování budou znalosti studenta na úrovni A1 podle SERR.
- Cíl kurzu: Student kurzu s úrovní A1 rozumí po jeho absolvování výrazům z každodenního života, základním frázím zaměřeným na uspokojování konkrétních potřeb v dané situaci a umí je také sám používat.
- Dokáže rozpoznat základní slovní zásobu týkající se vlastní osoby, své rodiny a nejbližšího okolí, pokud jsou vyslovena pomalu a zřetelně. Dokáže jednoduchými větami popsat místo, kde žije, a lidi, které zná. Rozumí jednoduchým textům, například na cedulích, plakátech a v katalozích.
- Dokáže vést jednoduchý rozhovor za předpokladu, že je druhá osoba připravena zopakovat, co řekla, nebo to říci jinými slovy a pomaleji. Dokáže klást a odpovídat na jednoduché otázky týkající se známých témat nebo předmětů. Umí napsat jednoduché krátké dopisy a pohlednice, umí vyplnit formuláře s osobními údaji, např. napsat své jméno, národnost a adresu do hotelového registračního formuláře.
OBSAH KURZU:
A1-I — úplní začátečníci
- Slovní zásoba:
- Pozdravy
- Předměty ve třídě
- Abeceda
- Čísla od 1 do 200, čísla od 100
- Národnosti
- Profese, pracoviště
- Jazyky
- Volnočasové aktivity
- Počasí a klima
- Geografie, země, světové strany
- Roční období
- Barvy
- Oděvy a doplňky
- Předměty denní potřeby
- Kombinace se slovesem „ir“
- Gramatika
- Rod u národností a profesí
- Slovesa „ser“, „llamarse“ a „tener“
- Osobní zájmena podmětná
- Rod
- Určité členy „el / la / los / las“; určité členy „el / la / los / las“ + přídavné jméno
- Přítomný čas oznamovací: pravidelná slovesa zakončená na -ar, -er, -ir
- Některé způsoby použití „por“, „para“, „porque“, „hay“
- Sloveso „estar“
- Superlativ
- Kvantifikátory „muy“, „mucho / mucha / muchos / muchas“, „qué“, „cuál / cuáles“, „cuántos / cuántas“, „dónde“, „cómo“
- Ukazovací zájmena: „este / esta / estos / estas / esto“
- „qué“ + podstatné jméno, „cuál / cuáles“
- Slovesa „tener que“ + infinitiv, „ir“, „preferir“
A1-II – úplní začátečníci
- Slovní zásoba:
- Rodina a přátelé, přídavná jména k popisu osobnosti a charakteru
- Hudba
- Dny v týdnu, části dne, měsíce
- Činnosti během dne
- Potraviny, způsoby vaření, kuchyňské náčiní a nádobí
- Typická jídla ve Španělsku a Latinské Americe
- Místa a služby ve městech, přídavná jména k popisu města a čtvrtí
- Profese
- Dovednosti a schopnosti
- Množstevní výrazy
- Gramatika
- Sloveso „gustar“
- Kvantifikátory („muy“, „bastante“, „un poco“ a „algún“, „ningún“, „mucho“
- Nepřízvučná přivlastňovací zájmena
- Také / také ne
- Diakritické akcenty
- Přítomný čas oznamovací některých nepravidelných sloves
- Zvratná slovesa – já také / já také ne / já ano / já ne – nejdříve / potom / následně
- Slovesa „poner“ a „traer“
- Předmětová zájmena: lo, la, los, las
- Některá použití „de“ a „con“
- Předložky a příslovce místa: „a“, „en“, „vedle“, „daleko od“, „blízko“…
- Předpřítomný čas
- Slovesa „saber“ a „poder“ + infinitiv