B2 — POKROČILÍ
- Učebnice: Nuovissimo progetto italiano 2, 3
- Rozdělení kurzu:
- B2-I (Nuovissimo progetto italiano 2 lekce 9 – 11)
- B2-II (Nuovissimo progetto italiano 3 lekce 1 – 8)
- Profil studenta: Kurz B2-I je určen pro středně pokročilé studenty, kteří se učili italštinu alespoň šest semestrů.
- Kurz B2-II je určen pro velmi pokročilé studenty, kteří se italštinu učili alespoň sedm semestrů. Po absolvování kurzu znalosti studenta odpovídají úrovni B2 podle SERR.
OBSAH KURZU:
B2-I — pokročilí
- Cíl kurzu: V průběhu kurzu se dodatečně prohlubuje terminologie týkající se nových témat (problematiky země, historie italské literatury, současní italští autoři atd.) a témat z minulých semestrů (umění, architektura, město apod.). Gramatický program, který obsahuje aspekty jako různé druhy hypotetického souvětí, použití přímé a nepřímé řečí, použití gerundia, slovesného trpného rodu a částic ci a ne, umožňuje studentům formulovat bohatší projevy a porozumět lépe textům z italských novin či z italské beletrie.
Slovní zásoba
- Umění, galerie, muzea, výstavy, kulturní události
- Zprávy
- Výstavy
- Italská přísloví
- Gesta
- Zločin
- Drogy a mafie
- Migrace, “fuga dei cervelli”
- Sociální problémy
- Horoskopy a znamení zvěrokruhu
- Lessico della letteratura e dell’editoria
- Literatura a vydavatelství
Gramatika
- Trpný rod, trpný rod s „dovere“ (muset), „potere“ (moci), trpný rod s „andare“ (jít) / „venire“ (přijít)
- Pasivní „si“, pasivní „si“ v složených časech
- Přímá a nepřímá řeč, přímá a nepřímá řeč s časovými ukazateli
- Podmínkové věty v nepřímé řeči
- Citově zabarvená slova (zdrobňování, zveličování apod.)
- Minulé a přítomné příčestí
- Minulé a přítomné gerundium, gerundium se zájmeny
- Minulý a přítomný infinitiv
OBSAH KURZU:
B2-II — pokročilí
- Cíl kurzu: Kurz se soustředí na opakování obtížnějších gramatických jevů, které se vyskytly v předešlých edicích. Struktura hodin je dána gramatickou rekapitulací, ale zároveň uvedením a analýzou textů pocházejících z literatury a italských médií. Ovšem nechybějí audiovizuální materiály, díky nímž student zdokonalí schopnosti související s porozuměním a prezentací poslouchaného textu. Cílem témat je pečlivě probírat aspekty, jako jsou například lidská, především mezilidské vztahy (adjektiva týkající se charakteru a každodenního života), moderní komunikace, zvládání stresu, což přispívá k tomu, aby student dodatečně zdokonalil vlastní slovní zásobu.
Slovní zásoba
- čtení z grafu
- Italské regiony a etnická přídavná jména
- Nezávislá podstatná jména
- Podstatná jména, která si jsou podobná
- Rčení
- Přátelství a společenské vztahy
- Zvířata, ochrana zvířat ve světě, důležitost zvířat v životě
- Psychologie, problémy duše
- Italský univerzitní systém
- Moderní komunikace
- Závislost na mobilním telefonu
- Sport, sportovní disciplíny
Gramatika
- Přítomný čas indikativu u složitějších nepravidelných sloves
- Nedokonavý vid indikativu
- Citoslovce
- Neurčitá zájmena, neurčité zájmeno „nessuno“ (nikdo)
- Přivlastňovací zájmena s názvy příbuzenských vztahů
- Pozice příslovcí, příslovce způsobu „Farsi“ + infinitiv (např. „farsi vedere“ = „nechat se vidět“)
- Předpony podstatných a přídavných jmen
- Číslovky
- Sloveso „fare“ a jeho synonyma
- Použití nedokonavého vidu a minulého času
- Použití „alla fine“ (na konci), „infine“ (konečně) a „finalmente“ (konečně)
- Množné číslo podstatných jmen a přídavných jmen končících na „-co“ a „-go“
- Přítomný a minulý infinitiv
- Uvozování řeči
- Kolektivní podstatná jména
- Vyjádření a odůvodnění souhlasu nebo nesouhlasu
- Předminulý čas indikativu
- Minulý čas, nedokonavý vid a předminulý čas
- Slovesa s dvojím pomocným slovesem
- Negativní přídavná jména pro charakter