B2 — POKROČILÍ

  • Učebnice: Nuovissimo progetto italiano 2, 3
  • Rozdělení kurzu:
    • B2-I (Nuovissimo progetto italiano 2 lekce 9 – 11)
    • B2-II (Nuovissimo progetto italiano 3 lekce 1 – 8)
  • Profil studenta: Kurz B2-I je určen pro středně pokročilé studenty, kteří se učili italštinu alespoň  šest semestrů. 
  • Kurz B2-II je určen pro velmi pokročilé studenty, kteří se italštinu učili alespoň sedm semestrů. Po absolvování kurzu znalosti studenta odpovídají úrovni B2 podle SERR. 

OBSAH KURZU:

B2-I — pokročilí

 

  • Cíl kurzu: V průběhu kurzu se dodatečně prohlubuje terminologie týkající se nových témat (problematiky země, historie italské literatury, současní italští autoři atd.) a témat z minulých semestrů (umění, architektura, město apod.). Gramatický program, který obsahuje aspekty jako různé druhy hypotetického souvětí, použití přímé a nepřímé řečí, použití gerundia, slovesného trpného rodu a částic ci a ne, umožňuje studentům formulovat bohatší projevy a porozumět lépe textům z italských novin či z italské beletrie.

Slovní zásoba

    • Umění, galerie, muzea, výstavy, kulturní události
    • Zprávy
    • Výstavy
    • Italská přísloví
    • Gesta
    • Zločin
    • Drogy a mafie
    • Migrace, “fuga dei cervelli” 
    • Sociální problémy 
    • Horoskopy a znamení zvěrokruhu
    • Lessico della letteratura e dell’editoria
    • Literatura a vydavatelství

Gramatika

  • Trpný rod, trpný rod s „dovere“ (muset), „potere“ (moci), trpný rod s „andare“ (jít) / „venire“ (přijít)
  • Pasivní „si“, pasivní „si“ v složených časech
  • Přímá a nepřímá řeč, přímá a nepřímá řeč s časovými ukazateli
  • Podmínkové věty v nepřímé řeči
  • Citově zabarvená slova (zdrobňování, zveličování apod.)
  • Minulé a přítomné příčestí
  • Minulé a přítomné gerundium, gerundium se zájmeny
  • Minulý a přítomný infinitiv

OBSAH KURZU:

B2-II — pokročilí

 

  • Cíl kurzu: Kurz se soustředí na opakování obtížnějších gramatických jevů, které se vyskytly v předešlých edicích. Struktura hodin je dána gramatickou rekapitulací, ale zároveň uvedením a analýzou textů pocházejících z literatury a italských médií. Ovšem nechybějí audiovizuální materiály, díky nímž student zdokonalí schopnosti související s porozuměním a prezentací poslouchaného textu. Cílem témat je pečlivě probírat aspekty, jako jsou například lidská, především mezilidské vztahy (adjektiva týkající se charakteru a každodenního života), moderní komunikace, zvládání stresu, což přispívá k tomu, aby student dodatečně zdokonalil vlastní slovní zásobu.

Slovní zásoba

  • čtení z  grafu
  • Italské regiony a etnická přídavná jména
  • Nezávislá podstatná jména
  • Podstatná jména, která si jsou podobná
  • Rčení
  • Přátelství a společenské vztahy
  • Zvířata, ochrana zvířat ve světě, důležitost zvířat v životě
  • Psychologie, problémy duše
  • Italský univerzitní systém
  • Moderní komunikace
  • Závislost na mobilním telefonu
  • Sport, sportovní disciplíny

Gramatika

  • Přítomný čas indikativu u složitějších nepravidelných sloves
  • Nedokonavý vid indikativu
  • Citoslovce
  • Neurčitá zájmena, neurčité zájmeno „nessuno“ (nikdo)
  • Přivlastňovací zájmena s názvy příbuzenských vztahů
  • Pozice příslovcí, příslovce způsobu „Farsi“ + infinitiv (např. „farsi vedere“ = „nechat se vidět“)
  • Předpony podstatných a přídavných jmen
  • Číslovky
  • Sloveso „fare“ a jeho synonyma
  • Použití nedokonavého vidu a minulého času
  • Použití „alla fine“ (na konci), „infine“ (konečně) a „finalmente“ (konečně)
  • Množné číslo podstatných jmen a přídavných jmen končících na „-co“ a „-go“
  • Přítomný a minulý infinitiv
  • Uvozování řeči
  • Kolektivní podstatná jména
  • Vyjádření a odůvodnění souhlasu nebo nesouhlasu
  • Předminulý čas indikativu
  • Minulý čas, nedokonavý vid a předminulý čas
  • Slovesa s dvojím pomocným slovesem
  • Negativní přídavná jména pro charakter