A1 — ÚPLNÍ ZAČÁTEČNÍCI

  • Základní učebnice: Aula Internacional Plus 1
  • Rozdělení kurzu:
    • A1-I (lekce 0-4)
    • A1-II (lekce 5-9)

Profil studenta: 

  • Kurz A1-I je určen pro úplné začátečníky, kteří se španělštinu ještě nikdy neučili. 
  • Kurz A1-II je určen pro začátečníky, kteří se španělštinu učili alespoň 1 semestr. Po jeho absolvování budou znalosti studenta na úrovni A1 podle SERR. 
  • Cíl kurzu: Student kurzu s úrovní A1 rozumí po jeho absolvování  výrazům z každodenního života, základním frázím zaměřeným na uspokojování konkrétních potřeb v dané situaci a umí je také sám používat.
  • Dokáže rozpoznat základní slovní zásobu týkající se vlastní osoby, své rodiny a nejbližšího okolí, pokud jsou vyslovena pomalu a zřetelně. Dokáže jednoduchými větami popsat místo, kde žije, a lidi, které zná. Rozumí jednoduchým textům, například na cedulích, plakátech a v katalozích. 
  • Dokáže vést jednoduchý rozhovor za předpokladu, že je druhá osoba připravena zopakovat, co řekla, nebo to říci jinými slovy a pomaleji. Dokáže klást a odpovídat na jednoduché otázky týkající se známých témat nebo předmětů. Umí napsat jednoduché krátké dopisy a pohlednice, umí vyplnit formuláře s osobními údaji, např. napsat své jméno, národnost a adresu do hotelového registračního formuláře. 

OBSAH KURZU:

A1-I — úplní začátečníci

  • Slovní zásoba:
    • Pozdravy 
    • Předměty ve třídě
    • Abeceda
    • Čísla od 1 do 200, čísla od 100
    • Národnosti
    • Profese, pracoviště
    • Jazyky
    • Volnočasové aktivity
    • Počasí a klima
    • Geografie, země, světové strany
    • Roční období
    • Barvy
    • Oděvy a doplňky
    • Předměty denní potřeby
    • Kombinace se slovesem „ir“
  • Gramatika
    • Rod u národností a profesí
    • Slovesa „ser“, „llamarse“ a „tener“
    • Osobní zájmena podmětná
    • Rod
    • Určité členy „el / la / los / las“; určité členy „el / la / los / las“ + přídavné jméno
    • Přítomný čas oznamovací: pravidelná slovesa zakončená na -ar, -er, -ir
    • Některé způsoby použití „por“, „para“, „porque“, „hay“
    • Sloveso „estar“
    • Superlativ
    • Kvantifikátory „muy“, „mucho / mucha / muchos / muchas“, „qué“, „cuál / cuáles“, „cuántos / cuántas“, „dónde“, „cómo“
    • Ukazovací zájmena: „este / esta / estos / estas / esto“
    • „qué“ + podstatné jméno, „cuál / cuáles“
    • Slovesa „tener que“ + infinitiv, „ir“,  „preferir“

A1-II – úplní začátečníci

  • Slovní zásoba:
  • Rodina a přátelé, přídavná jména k popisu osobnosti a charakteru
  • Hudba
  • Dny v týdnu, části dne, měsíce
  • Činnosti během dne
  • Potraviny, způsoby vaření, kuchyňské náčiní a nádobí
  • Typická jídla ve Španělsku a Latinské Americe
  • Místa a služby ve městech, přídavná jména k popisu města a čtvrtí
  • Profese
  • Dovednosti a schopnosti
  • Množstevní výrazy
  • Gramatika
    • Sloveso „gustar“
    • Kvantifikátory („muy“, „bastante“, „un poco“ a „algún“, „ningún“, „mucho“
    • Nepřízvučná přivlastňovací zájmena
    • Také / také ne
    • Diakritické akcenty
    • Přítomný čas oznamovací některých nepravidelných sloves
    • Zvratná slovesa – já také / já také ne / já ano / já ne – nejdříve / potom / následně
    • Slovesa „poner“ a „traer“
    • Předmětová zájmena: lo, la, los, las
    • Některá použití „de“ a „con“
    • Předložky a příslovce místa: „a“, „en“, „vedle“, „daleko od“, „blízko“…
    • Předpřítomný čas
    • Slovesa „saber“ a „poder“ + infinitiv