C1 — POKROČILÍ

  • Základní učebnice: Aula C1
  • Rozdělení kurzu:
    • C1-I  (Aula Internacional Plus 4 lekce 1-4)
    • C1-II (Aula Internacional Plus 5 lekce  5-9)

Profil studenta: Kurz C1-I je určen pro pokročilé studenty, kteří se učili 

španělštinu alespoň sedm semestrů. 

  • Kurz C1-II je určen pro pokročilé studenty, kteří se učili španělštinu osm semestrů. 
  • Po absolvování kurzu student zvládne úroveň C1 definovanou SERR.

Cíl kurzu: Úroveň C1 již předpokládá profesionální znalost jazyka, a proto by student měl být již schopen rozumět široké škále náročných delších textů a rozpoznat implicitní význam, vyjadřovat se plynule a spontánně, aniž by musel velmi zjevně hledat vhodné výrazy; bude také schopen používat jazyk pružně a efektivně pro společenské a profesní účely; bude schopen přesně formulovat myšlenky a názory a obratně reagovat na jiné mluvčí; a konečně bude schopen prezentovat jasný a podrobný popis složitých témat, rozvíjet konkrétní myšlenky a zakončit je vhodným závěrem. Student dokáže vytvářet jasné, dobře strukturované a podrobné texty na složitá témata, přičemž bude prokazovat správné používání mechanismů organizace, artikulace a koheze textu. 

OBSAH KURZU:

C1-I — pokročilí

  • Slovní zásoba:
    • Lingvistika
    • Trendy
    • Kombinace se slovem „cuenta“
    • Tvorba neologismů
    • Zvuky a hudba
    • Pocity a emoce
    • Slovesa pohybu v metaforickém smyslu „llevar, llegar, mover, transportar“
    • Zdůrazňování
    • Informace a dezinformace
    • Slovesa s předložkou
    • Výrazy se zvratnými zájmeny
    • Sloveso „acabar“ 
    • Čas
    • Přídavná jména s příponami „-ble, -dero/a, -dizo/a“
    • Životní momenty
    • Metafory
  • Gramatika:

Argumentace a protiargumentace, spojky „en cambio“ a „por el contrario“, výrazy pro reformulaci – vysvětlující a opravující

  • Vyjadřování souhlasu
  • Aspektové perifráze s gerundiem: „ir/venir“ + gerundium
  • Samostatné gerundium
  • Výrazy „de pronto“ a „de repente“ (najednou, znenadání)
  • Formální a neformální styl
  • Spojka „que“ + konjunktiv
  • Podmiňovací způsob pro vyjádření domněnky
  • Kvantifikátory
  • „Incluso“ a „ni siquiera“ (dokonce, ani ne)
  • Vyjádření neosobnosti
  • Časové věty: spojky „a medida que“, „según“ a „conforme“ (jak, podle toho jak)

C1-II — pokročilí

  • Slovní zásoba:
    • Komunikace
    • Humor a smích
    • Onomatopoeia (zvukomalba)
    • Popis rolí pro kooperativní práci
    • Bydlení, přeměna čtvrtí a měst
    • Vyjádření pocitů
    • Identita
    • Zákony a normy
    • Umění
    • Barvy a jejich význam
    • Názvy potravin v různých variantách španělštiny
    • Jídlo: různé způsoby vaření; chutě a vůně, vztah k jídlu
    • Zdraví
    • Emoce a pocity
    • Životní podmínky
    • Příslovce končící na -mente
  • Gramatika:
    • Voseo (použití „vos“ místo „tú“ v některých španělsky mluvících zemích)
    • Příčinné a podmínkové věty s „como“
    • Přerušované věty
    • Srovnání s „más/„menos… “ „más/menos… “, „más que “, „antes que“, „mientras que “ 
    • Nepřímá řeč
    • Podmínkové věty s „en caso de (que), salvo si, salvo que, a menos que, a no ser que, siempre y cuando, siempre que, mientras que, como… “
    • Vztažná zájmena a přídavná jména
    • Vyjádření souhlasu a nesouhlasu
    • Přítomný čas pro vyprávění v minulosti
    • Perifráze „encontrarse / verse + příčestí“, „venir a + infinitiv“
    • Významy slova „hasta“ (až do, dokonce)
    • Věty přípustkové
    • Konstrukce „el / el hecho de + infinitiv“, „el que / el hecho de que + konjunktiv“
    • „Jako kdyby + imperfektum a plusquamperfektum konjunktivu“