C1 — POKROČILÍ
- Základní učebnice: Aula C1
- Rozdělení kurzu:
- C1-I (Aula Internacional Plus 4 lekce 1-4)
- C1-II (Aula Internacional Plus 5 lekce 5-9)
Profil studenta: Kurz C1-I je určen pro pokročilé studenty, kteří se učili
španělštinu alespoň sedm semestrů.
- Kurz C1-II je určen pro pokročilé studenty, kteří se učili španělštinu osm semestrů.
- Po absolvování kurzu student zvládne úroveň C1 definovanou SERR.
Cíl kurzu: Úroveň C1 již předpokládá profesionální znalost jazyka, a proto by student měl být již schopen rozumět široké škále náročných delších textů a rozpoznat implicitní význam, vyjadřovat se plynule a spontánně, aniž by musel velmi zjevně hledat vhodné výrazy; bude také schopen používat jazyk pružně a efektivně pro společenské a profesní účely; bude schopen přesně formulovat myšlenky a názory a obratně reagovat na jiné mluvčí; a konečně bude schopen prezentovat jasný a podrobný popis složitých témat, rozvíjet konkrétní myšlenky a zakončit je vhodným závěrem. Student dokáže vytvářet jasné, dobře strukturované a podrobné texty na složitá témata, přičemž bude prokazovat správné používání mechanismů organizace, artikulace a koheze textu.
OBSAH KURZU:
C1-I — pokročilí
- Slovní zásoba:
- Lingvistika
- Trendy
- Kombinace se slovem „cuenta“
- Tvorba neologismů
- Zvuky a hudba
- Pocity a emoce
- Slovesa pohybu v metaforickém smyslu „llevar, llegar, mover, transportar“
- Zdůrazňování
- Informace a dezinformace
- Slovesa s předložkou
- Výrazy se zvratnými zájmeny
- Sloveso „acabar“
- Čas
- Přídavná jména s příponami „-ble, -dero/a, -dizo/a“
- Životní momenty
- Metafory
- Gramatika:
Argumentace a protiargumentace, spojky „en cambio“ a „por el contrario“, výrazy pro reformulaci – vysvětlující a opravující
- Vyjadřování souhlasu
- Aspektové perifráze s gerundiem: „ir/venir“ + gerundium
- Samostatné gerundium
- Výrazy „de pronto“ a „de repente“ (najednou, znenadání)
- Formální a neformální styl
- Spojka „que“ + konjunktiv
- Podmiňovací způsob pro vyjádření domněnky
- Kvantifikátory
- „Incluso“ a „ni siquiera“ (dokonce, ani ne)
- Vyjádření neosobnosti
- Časové věty: spojky „a medida que“, „según“ a „conforme“ (jak, podle toho jak)
C1-II — pokročilí
- Slovní zásoba:
- Komunikace
- Humor a smích
- Onomatopoeia (zvukomalba)
- Popis rolí pro kooperativní práci
- Bydlení, přeměna čtvrtí a měst
- Vyjádření pocitů
- Identita
- Zákony a normy
- Umění
- Barvy a jejich význam
- Názvy potravin v různých variantách španělštiny
- Jídlo: různé způsoby vaření; chutě a vůně, vztah k jídlu
- Zdraví
- Emoce a pocity
- Životní podmínky
- Příslovce končící na -mente
- Gramatika:
- Voseo (použití „vos“ místo „tú“ v některých španělsky mluvících zemích)
- Příčinné a podmínkové věty s „como“
- Přerušované věty
- Srovnání s „más/„menos… “ „más/menos… “, „más que “, „antes que“, „mientras que “
- Nepřímá řeč
- Podmínkové věty s „en caso de (que), salvo si, salvo que, a menos que, a no ser que, siempre y cuando, siempre que, mientras que, como… “
- Vztažná zájmena a přídavná jména
- Vyjádření souhlasu a nesouhlasu
- Přítomný čas pro vyprávění v minulosti
- Perifráze „encontrarse / verse + příčestí“, „venir a + infinitiv“
- Významy slova „hasta“ (až do, dokonce)
- Věty přípustkové
- Konstrukce „el / el hecho de + infinitiv“, „el que / el hecho de que + konjunktiv“
- „Jako kdyby + imperfektum a plusquamperfektum konjunktivu“